مداخلات اورژانس اجتماعی بر مبنای ارجاع و پذیرش تخصصی است

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به ثبت بیش از ۴۹ هزار تماس با خط اورژانس اجتماعی در سال گذشته، گفت: ۸۰ درصد این تماسها خارج از حیطه وظایف اورژانس اجتماعی بوده و به موضوعات غیرمرتبط اختصاص داشته است.
به گزارش اکوالبرز، وجیهه محمدی فلاح افزود: بیشتر تماسهای غیرمرتبط مربوط به درخواست راهنمایی عمومی، ارجاع به مراکز درمانی، مسائل بهداشتی و نیاز به مشاوره بوده که از وظایف اصلی اورژانس اجتماعی خارج است.
وی ادامه داد: با این حال، در میان تماسهای مرتبط، بیشترین فراوانی به اختلافات حاد خانوادگی، کودکآزاری، همسرآزاری، افکار یا اقدام به خودکشی، سالمندآزاری و فرار از منزل اختصاص داشته است.
مدیرکل بهزیستی البرز با بیان اینکه پنج مرکز اورژانس اجتماعی در نقاط مختلف استان فعال است، گفت: این مراکز در شهرهای کرج (مرکز و محمدشهر)، فردیس، نظرآباد و ساوجبلاغ به افراد در معرض آسیب یا در شرایط بحرانی، خدمات تخصصی ارائه میدهند.
محمدی فلاح اظهار کرد: خدمات ارائهشده در مراکز اورژانس اجتماعی شامل مشاوره روانشناسی، مددکاری، حمایتهای حقوقی و درمانی است و افراد میتوانند از طریق شماره تماس ۱۲۳ یا مراجعه حضوری به این مراکز، از خدمات بهرهمند شوند.
وی تأکید کرد: پذیرش مددجویان به دو شیوه خودمعرف و ارجاعی انجام میشود که ارجاعات میتواند درونسازمانی (توسط واحدهای بهزیستی) یا برونسازمانی (از سوی مراجع قضایی، انتظامی و دیگر نهادها) باشد.
کدخبر: 360