لزوم ورود آموزش مهارتهای زندگی به کتب درسی

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با تأکید بر اهمیت مهارتآموزی در نظام آموزشی گفت: رویکرد جدید آموزش و پرورش بر آموزش مهارتهای زندگی است، چرا که دانشآموزان پس از ۱۲ سال تحصیل در مدارس هنوز در تسلط بر مهارتهای اساسی زندگی ضعف دارند.
به گزارش اکوالبرز، عبدالرضا فولادوند در آیین افتتاحیه مرکز یادگیری شهید سلیمانی آموزش و پرورش شهرستان نظرآباد اظهار کرد: بسیاری از مشکلات امروز جامعه به دلیل ضعف مهارتهای فردی و اجتماعی است و باید این موضوع در تدوین کتب درسی و برنامههای آموزشی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به چالشهای ناشی از ناترازی انرژی در کشور افزود: اگر در سالهای گذشته آموزش مدیریت مصرف انرژی به دانشآموزان و خانوادهها داده میشد، امروز با مشکلات کمتری مواجه بودیم.
فولادوند تصریح کرد: هر فرد باید دستکم ۱۲ مهارت کلیدی از جمله سواد رسانه، مدیریت مالی، روابط بینفردی، سواد زیستمحیطی و مدیریت منابع انرژی را بیاموزد تا بتواند در زندگی فردی، اجتماعی و شغلی موفق باشد.
به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، مراکز یادگیری محلی سوادآموزی علاوه بر آموزش خواندن و نوشتن، به سوادآموزان مهارتهای اجتماعی، حقوق شهروندی، حرفهآموزی و مهارتهای زندگی میآموزند و بهعنوان پایگاه آموزش مادامالعمر بزرگسالان نقشی مؤثر در ارتقای کیفیت زندگی و بهبود معیشت خانوادهها دارند.
وی در پایان با اشاره به پروژه مهر بهعنوان یک رویداد ملی گفت: برای آغاز سال تحصیلی پرنشاط و امیدبخش، همراهی مسئولان با آموزش و پرورش در همه استانها ضروری است.
کدخبر: 1486