تاکید بر احداث مدرسه سبز و نظارت بر نحوه ساخت فضاهای آموزشی
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز به همراه بهمنی مدیرکل دفتر فنی استانداری با اعضای شورای معاونین اداره کل و مدیر عامل مجمع خیرین مدرسهساز استان در محل اداره کل نوسازی مدارس البرز دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش اکو البرز؛ مدیرکل نوسازی مدارس البرز در این جلسه گزارش جامعی از آخرین وضعیت فضاهای آموزشی استان و پروژههای در دست اجرای این اداره کل و موانع و مشکلات این حوزه ارائه داد و سپس با اشاره به اجرای بسته تحولی ملی آجر به آجر توضیحاتی را در خصوص پویش جدید «من مادرم، بچههای ایران زمین فرزند من» مطرح نمود.
«علی درویش پور» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در این دیدار عنوان کرد : با شناختی که از مدیریت مجرب و مجموعه تلاشگر اداره کل نوسازی مدارس استان داشتم و ارائه منظم گزارش عملکرد و پیشرفت برنامهها به معاونت امور عمرانی استانداری طی جلسات منظم شورای فنی استان و نظارتهای میدانی شاهد تحول عمرانی در فضاهای آموزشی در استان هستیم.
وی همچنین نظارت و مراقبت بر نحوه ساخت فضاهای آموزشی، احداث مدرسه سبز در استان با کاهش سوخت فسیلی، تحول در معماری و توجه به فضای سبز را بسیار با اهمیت خواند.
وی اجرا و تدوین طرح نظام مکانیابی سازمان نوسازی مدارس کشور را در توسعه فضاهای آموزشی با دیدگاه علمی خود برای استان البرز و تعمیم آن به مناطق دیگر و استقرار و عملیاتی نمودن نظام هوشمند الکترونیکی را طرحی، آیندهنگر مطابق با استانداردهای نوین خواند .
درویش پور همچنین اظهار داشت: در قدیم بلند مرتبه سازیها ملاک و ارزش بود اما در حال حاضر در کشورهای پیشرفته ساخت فضای آموزشی مناسب با نگاه توسعه پایدار مانند مدرسه سبز الزامی است.
مدیرکل نوسازی مدارس البرز در ادامه بررسی، از استقرار و پیادهسازی نظام مکانیابی فضاهای آموزشی بر اساس آمایش سرزمین و تحولات جمعیتی ناظر بر10 الی 25 سال آینده و انتخاب شهر فردیس در پایلوت کشور خبر داد و گفت: تدوین طرح رابطه و منظم و خردمندانه بهینه و هوشمندانه در بین مکان، جمعیت و نظام آموزشی توسعه پایدار را در بر دارد. چرا که برنامهریزی، مکانیابی، تخصیص بهینه فضاهای آموزشی نقش کلیدی و تاثیر گذار در فرآیند تعلیم وتربیت کودکان و نوجوانان ایفا کرده و ضمن فراهم کردن امکان دستیابی به عدالت اجتماعی برکیفیت آموزش هم می افزاید .
«محمد دلاوریان» همچنین هدف از اجرای طرح مذکور را بررسی مشکلات احداث مدارس در همجواری کاربریهای ناسازگار و مناطق حادثهخیز، مهاجرت در بعضی مناطق در رویارویی با مدارس فاقد دانشآموز عدم برخورداری از عدالت آموزشی، عدم رعایت استاندارد سرانه زمین و فضا، همچنین عدم پرهیز از ساختوسازهای سلیقهای فضاهای آموزشی عنوان کرد.
انتهای پیام.