سوت قطار شهری تا پایان شورای پنجم به صدا درآید
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امور مشارکت های شورای شهر کرج گفت: سرمایه گذاری در قطار شهری جزو برنامه های راهبردی شورای پنجم است که برنامه ریزی های لازم در خصوص اتمام این پروژه انجام شده است.
به گزارش اکو البرز؛ «محمد نبیونی» با اشاره به اینکه سرمایهگذاری در پروژه قطار شهری جزو اهداف و برنامههای راهبردی شورای اسلامی دوره پنجم است، اظهار کرد: شهروندان بعد از سالها منتظر شنیدن سوت قطار شهری کرج هستند.
وی اضافه کرد: تا پایان عمر شورای پنجم باید سوت قطار شهری به صدا در آید چرا که شهروندان بعد از سالها منتظر استفاده از این امکان حمل و نقل عمومی هستند.
عضو شورای شهر کرج گفت: سرمایهگذاری و جذب سرمایهگذار برای رونق بخشی به حمل و نقل عمومی و ریلی ضروری است و لزوم فراهم کردن زیر ساختها برای تحقق این موضوع مهم احساس میشود.
نبیونی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی خط دو قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر از سال ۸۵ آغاز شده است، گفت: ۱۵ کیلومتر از تونل خط دو حفاری شده است. اواخر دهه ۷۰ خط متروی تهران به میدان شهید سلطانی کرج متصل شد که روزانه بیش از ۳۰۰ هزار مسافر در این مسیر جابجا میشود.
وی با اشاره به اینکه پس از آن شش خط ریلی برای کرج پیشبینی شد که خط یک بین میدان شهید سلطانی و منطقه گلشهر کرج به طول ۱۰ کیلومتر در امتداد خط ریلی صادقیه تهران - میدان شهید سلطانی احداث و در نیمه اول دهه ۸۰ زیر بار ترافیک ریلی رفت، گفت: عملیات ساخت خط دو قطار شهری کرج با استفاده از اعتبارات ملی و مدیریت شهری کرج آغاز شد که تحریم ها و مشکلات مالی دولت و کاهش درآمدهای مدیریت شهری سبب کندی تکمیل آن شد که با پیگیری اعضای شورای شهر دوره پنجم خط دو قطار شهری در مرحله تکمیل قرار دارد و پیش بینی می شود تا پایان دوره پنجم شورای شهر بخشی از این پروژه بهره برداری شود.
به گفته رئیس کمیسیون سرمایهگذاری و امور مشارکتهای شورای شهر کرج با ارائه الگوهای درست باید زمینه جذب سرمایهگذار در کلانشهر کرج فراهم شود و همه باید در این زمینه وحدت و همبستگی لازم وجود را داشته باشد.
انتهای پیام/