البرز پنجشنبه، 24 مهر 1399 - 17:14

دشت گرد:

آیا ضرورتی بر اجرای زیر گذر جمهوری وجود دارد؟

آیا ضرورتی بر اجرای زیر گذر جمهوری وجود دارد؟

عضو شورای اسلامی شهر کرج در مورد ضرورت اجرای زیر گذر جمهوری پیشنها داد با نرم افزارهای ترافیکی این طرح محاسبه شود تا مشخص شود با اجرای طرح ترافیک چه تغییری می‌کند.

به گزارش اکو البرز؛ «سارا دشت‌گرد» به پروژه میدان جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: در مورد پروژه زیر گذر جمهوری اینجانب جز مخالفین طرحی بودم که از طرف شورا در کمیسیون عمران به شهردار پیشنهاد و طرح با اکثریت آرا به تصویب رسید.

وی بیان داشت: توقع می‌رفت ابتدا کلیه مسائل و جوانب فنی آن مورد ارزیابی قرار می‌گرفت و سپس به اجرا در می آمد. زیرا در خصوص دغدغه‌هایی که در مورد زیر گذر جمهوری مطرح می‌شود، باید این نکته را مد نظر داشت که طرح تفصیلی قبلی منقضی و طرح جدید هنوز مصوب نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: با توجه به ضوابط موجود در حوزه تقاطعات، فاصله بین پل روحانی و زیر گذر جمهوری کمتر از ۲۰۰ متر است که به نظر می‌رسد شیبی که باید زیر گذر را به پل متصل کند، تند خواهد بود که این امر مشکلات جدیدی را به وجود خواهد آورد.

دشت‌گرد با تاکید بر اینکه مشاور طرح تفصیلی را دعوت کنیم تا  در مورد زیر گذر نظر نهایی خود را اعلام کند، بیان کرد: در افق دید ۱۰-۲۰ ساله باید در نظر داشت چنانچه تقاطع جمهوری و بزرگراه شمالی که از بلوار بین دانشگاه هنر و دانشگاه آزاد عبور می‌کند ، اجر ا شود آیا ضرورتی بر اجرای آن زیر گذر وجود دارد یا خیر و لازم است با نرم افزارهای ترافیکی محاسبه شود تا مشخص شود با اجرای طرح ترافیک چه تغییری می‌کند.

وی یادآور شد: در فاصله‌ای برای دو یا چند تقاطع مشخص شده حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر که این فاصله ی ۵۰ متری بین پل روحانی و زیر گذر جمهوری به نظر با ضابطه همخوانی ندارد که بهتر بود مشاور طرح تفصیلی در این خصوص توضیحات لازم را ارائه می‌داد.

دشت‌گرد تصریح کرد: بر اساس صحبت‌های متولیان امر در حفظ فضای سبز و محیط زیست نیز حدود ۳۶۰ درخت باید جابه‌جا شود که در بهترین حالت ۵۰ درصد آنها ممکن است آسیب ببینند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه میدان جمهوری می‌توانست مکانی برای تجمع های فرهنگی و اجتماعی باشد که طرح زیر گذر این موضوع نیز را دچار چالش خواهد نمود، بیان کرد: ظاهرا ضرورتی بر اجرای طرح وجود ندارد و به جای این هزینه می‌توان بلوار موذن و تقاطع جمهوری و موذن و بلوار حد واسط دانشگاه هنر و دانشگاه آزاد را به جد پیگیری نمود که به نظر اجرای بلوار در حال احداث و اتصال آن به بزرگراه شمالی ترافیک را تا حدودی روان‌تر خواهد کرد.

انتهای پیام/