البرز سه‌شنبه، 15 مهر 1399 - 17:51

در نشست کمیته رسانه بررسی شد؛

 راهکارهای افزایش کیفی و کمی مشارکت در «جشنواره امیرکبیر»

 راهکارهای افزایش کیفی و کمی مشارکت در «جشنواره امیرکبیر»

دبیرکل اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز و دبیر کمیته رسانه جشنواره امیرکبیر بر اهميت عارضه‌یابی در واحدهاى تولیدى و صنعتی البرز در سایه تعامل با نخبگان دانشگاهی تاکید کرد.

به گزارش اکو البرز؛ «مسعود قاسمی» در نخستین جلسه کمیته رسانه جشنواره ملی اميرکبير در استان البرز با اشاره به اهمیت تعامل میان صنعت و دانشگاه در تولید محصولات داخلی اظهار کرد: هدف مهم از نشست امروز، آگاه‌سازى و اطلاع‌رسانى در خصوص جشنواره ملی اميرکبير و جذب مشارکت‌ها در البرز براى حضور در این جشنواره است.

وی ضمن تاکید بر اینکه علم استفاده از تکنولوژى مورد نیاز حوزه صنعت باید در داخل کشور تولید شود، افزود: در این خصوص اکنون اقدامات موثرى در سطح دانشگاه‌های کشور انجام شده است اما هنوز تا ایده‌آل‌ها فاصله داریم.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر بزرگترین محصولات تولیدی از نظر تکنولوژى در دانشگاه‌هاى معتبر دنیا تولید شده و در ادامه دستاوردهاى این مجموعه‌هاى دانشگاهى از سوى بزرگترین سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان جهان خریداری می‌شود.

قاسمی در خصوص اهميت عارضه‌یابی در واحدهاى تولیدى و صنعتی البرز در سایه تعامل با نخبگان دانشگاهی استان بیان کرد: به یقین ریشه‌یابى این عارضه‌ها در حوزه تولید نقش موثرى در افزایش توان خط تولید واحدهاى صنعتى ایفا مى کند.

به گفته دکتر قاسمى کلینیک صنعت که در خصوص آن بارها صحبت‌های زیادی به میان آمده است، در واقع همان استفاده از ظرفیت فعالان دانشگاهى است که مى‌توانند ارائه دهنده راهکار موثر براى شکوفایی هرچه بیشتر تولید و توسعه بخش صنعت باشند.

وی تاکید کرد که نیاز است پایان نامه‌هاى دانشگاهى دوره ارشد و دکترا بر اساس حل چالش‌هاى موجود کشور از جمله حوزه اقتصاد پایه‌ریزی شود.

دبیرکل اتاق بازرگانى، صنايع، معادن و كشاورزی البرز عنوان کرد: بخش صنعت نیز در راستاى تعامل با دانشگاه باید برنامه‌ها و اهداف خود را در قالب پایان نامه‌هاى تحصیلات دوره تکمیلی و دکترای دانشگاه‌ها پياده‌سازى کند.

در این جلسه همچنین موضوعاتى در خصوص توجه به توان مراکز دانشگاه جامع علمى کاربردی استان البرز در جهت گسترش سطح ارتباط صنعت با دانشگاه و همچنین از توجه به ارتباط کاربردی میان کارفرمایان و کارآفرینان در عناوین پایان نامه‌های دانشجویی شرکت کننده در جشنواره امیرکبیر صحبت به میان آمد.