البرز

جزئیات بیمه رانندگان شفاف‌سازی شد

جزئیات بیمه رانندگان شفاف‌سازی شد

مدیر کل تامین اجتماعی استان البرز در راستای رفع شک و شبهه‌های ایجاد شده در خصوص بیمه رانندگان به بیان پاره‌ای از توضیحات در این زمینه پرداخت.

به گزارش اکو البرز؛ «مرتضی سلامی» گفت: تعداد رانندگان بیمه شده توسط شرکت تعاونی تاکسیرانی در سطح کرج در حال حاضر 3800 نفر است که هر ماهه لیست و حق بیمه آنان به شعبه 1 تأمین اجتماعی کرج ارسال و تاکنون وقفه ای در ارسال لیست و حق بیمه این عزیزان به‌طور کلی مشهود نبوده است. ضمن اینکه در صورت عدم پرداخت حق بیمه از سوی تعاونی تاکسیرانی این سازمان با توجه به اخذ وثیقه ملکی از تعاونی‌ها و کارگزاران رانندگان به میزان حق بیمه یکسال آنرا به همراه جرائم متعلقه از تعاونی وصول می‌نماید و تا کنون تعاونی تاکسیرانی قصوری در خصوص پرداخت حق بیمه لیست‌های ارسالی نداشته است.

مرتضی سلامی افزود: در کل تعداد رانندگان بیمه شده حمل و نقل بار و مسافر در استان 28800 نفر هستند که تعداد 3800 نفر آنان به صورت انفرادی اقدام به ارسال حق بیمه خود می‌نمایند و مابقی در چارچوب تعاونی‌ها و به صورت گروهی حق بیمه آنان ارسال می‌شود. با توجه به بخشنامه‌های موجود هیچ منعی جهت رانندگان متقاضی پرداخت حق بیمه انفرادی در شعب این اداره کل موجود نمی‌باشد و افراد می‌توانند درخواست تغییر پرداخت به صورت انفرادی را به شعب ارائه کنند تا اقدامات قانونی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی قوانین و بخشنامه‌ها معمولاً از طریق نشریه‌ها، سایت‌های خبری، دستگاه‌های اجرایی و نصب بنر و ... صورت می‌گیرد و  اطلاع رسانی نفر به نفر به تعداد 460 هزار بیمه شده اصلی 170 هزار مستمری بگیر و 31 هزار کارفرما به صورت عمومی و از طرق فوق صورت می‌گیرد.

سلامی تصریح کرد : اخذ مبالغ خارج از میزان حق بیمه با توافق خود افراد با تعاونی‌ها صورت پذیرفته میزان حق بیمه پرداختی به سازمان به طور شفاف، واضح و مشخص و براساس میزان دستمزدهای مصوب شورای عالی مزد و دستمزد صورت می‌پذیرد.

وی در ادامه افزود: اعتبار دفاتر درمانی رانندگان تاکسی با توجه به سابقه و مدت اعتبار کارنامه آنان صورت می‌پذیرد و در صورت پرداخت حق بیمه ماه قبل دفاتر درمانی دارای اعتبار می‌باشند. ضمن اینکه طبق تسهیلات صورت پذیرفته دیگر نیازی به مراجعه تمدید اعتبار دفاتر درمانی در صورت عدم اتمام برگه‌های دفاتر نمی‌باشد.

صدور و تمدید اعتبار دفاتر درمانی رانندگان تاکسی بر اساس میزان سابقه و اعتبار کارنامه تاکسیرانی صورت می‌پذیرد و در صورت پرداخت حق بیمه ماه قبل دفاتر، صادره شده و تمدید اعتبار می‌گردد. ضمن اینکه بر اساس دستورالعمل جدید سازمان و در راستای تسهیل خدمات‌دهی مطلوب به بیمه‌شدگان دیگر ملزم به مراجعه جهت تمدید اعتبار دفاتر درمانی به شعبات کارگزاری‌ها نبوده و در صورت مراجعه به مراکز درمانی تایید اعتبار دفاتر درمانی از طریق سامانه‌های الکترونیک صورت می‌پذیرد.

وی بیان داشت: مغایرت‌ها و خلاء‌های بیمه‌ای ذکر شده به صورت موردی و  در خصوص افراد معدودی بوده نه به صورت کلی، ضمن اینکه این عزیزان می‌توانند هر ماهه وضعیت پرداخت لیست بیمه خود را از طریق سایت رسمی سازمان مشاهده نمایند و در صورت عدم واریز حق بیمه از سوی تعاونی پیگیری لازم را به عمل آورند.

 وی در خصوص انفرادی نمودن قرار داد بیمه رانندگان  گفت: با توجه به اینکه دریافت فیش پرداختی و واریز آن به صورت غیرحضوری توسط خود رانندگان انفرادی صورت می‌پذیرد، عملاً بار کاری اضافه بر عهده پرسنل این سازمان تحمیل نشده و این سازمان طبق قانون مسئول انجام ارائه خدمت به مخاطبین خود تحت هر شرایطی است.

سلامی در پایان گفت : پیگیر هستیم با تخصیص اعتبار از سوی دولت محترم بتوانیم ما بقی این قشر عزیز و زحمتکش جامعه را که هنوز بیمه نشده‌اند، تحت پوشش بیمه رانندگان در آوریم و در صورت تخصیص اعتبار جدید مراتب اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

  • کپی شد
  • کپی شد
کپی شد